Forum Album Sklep
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  ProfilProfil
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Smaczaki - przysmaki dla psa Pomagam.pl - Pomagamy w potrzebie Zwierzakowo - Internetowy Sklep Zoologiczny Labradory - na dobre stawy

Poprzedni temat «» Następny temat
Badania - psie normy
Autor Wiadomość
dzidzia 
&Bandi i Fox



Mój labrador: Bandi (labrador) i Fox (nie labrador:)
Pomogła: 3 razy
Wiek: 34
Posty: 777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-09-16, 09:50   

dzieki
 
 
 
Ndal 


Pomogła: 86 razy
Wiek: 58
Posty: 5079
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2005-11-24, 19:58   

Pagaj wynalazł więc dopisuję - na stronach są normy wyników badań laboratoryjnych dla psa i kota oraz ich omówienie

http://leksykot.top.hell....rmy.shtml#normy

http://www.basza.div.pl/wyniki.html
 
 
jarekuk 
jarek



Mój labrador: Sonia
Wiek: 42
Posty: 100
Skąd: londyn
Wysłany: 2006-07-10, 23:06   

czy wie ktos jaki wspolczynnik badania krwi jest odpowiedzialny za trawienie Robilismy soni badanie krwi i ma bardzo niski jakis wspolczynnik powinno byc pomiedzy 6-24 a sonia ma 4 wet mowil ze to jest zwiazane z trawieniem. Jezeli ktos wie o co chodzi to prosze o pomoc
 
 
 
Krystyna 
HODOWLA LEMINISCATUS



Pomogła: 103 razy
Posty: 2544
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-07-11, 07:47   

Amoze latwiej bedzie gdy napiszesz tutaj cale wyniki Twojej suki razem z jednostkami.
 
 
jarekuk 
jarek



Mój labrador: Sonia
Wiek: 42
Posty: 100
Skąd: londyn
Wysłany: 2006-07-11, 13:37   

nie mam jeszcze wszystkich wynikow ale jak tylko odbiore to napisze wszystko
 
 
 
maw 



Mój labrador: Moli
Pomogła: 5 razy
Posty: 552
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-07-18, 13:41   

czy ktos z Was dysponuje normami badan dla zwierzat karmionych inaczej niz karma przemyslowa. ciagle umyka mi, ze musze znalezc wyniki dla psow/ kotow karmionych wg barf :|
 
 
Krystyna 
HODOWLA LEMINISCATUS



Pomogła: 103 razy
Posty: 2544
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-07-18, 14:24   

Przeciez normy sa jedne i nie zaleza od sposobu zywienia psa. I albo pies jest zdrowy albo nie.
 
 
Ndal 


Pomogła: 86 razy
Wiek: 58
Posty: 5079
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2006-07-18, 19:39   

zdecydowanie normy nie zależą od sposobu żywienia :)
 
 
maw 



Mój labrador: Moli
Pomogła: 5 razy
Posty: 552
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-07-19, 11:16   

normy ustalane sa na zasadach usrednionych i wydaje mi sie, ze wplyw ma równiez sposobu zywienia psa. Ja kiedys mialam podrecznik stary (zgubilam albo wyrzucilam podczas przeprowadzki) i tam normy byly zupelnie inne niz obecne. Nie moge tez znalezc - byc moze ich nie ma wpisanych, na stronach barfowych.

Nie do konca jest dla mnie ok, ze ludzie ktorzy karmia psy wg barf- mowia, ze morfologia ich psa jest swietna (wlacznie z Moli) - pomyslalam sobie, ze te badania moga byc tak dobre bo sa analizowane wg nie do konca dostosowanych norm...
 
 
Agata 



Mój labrador: Masha i Hoover
Pomogła: 27 razy
Posty: 1288
Skąd: koło Poznania
Wysłany: 2006-07-19, 11:52   

maw napisał/a:
ze wplyw ma równiez sposobu zywienia psa


To tak jakby prawidłowościa były różnice w morfologii u ludzi stosujących dietę wegetariańską i dietę Atkonsona. Różnice w wynikach oczywiście są, ale nie mozna przejśc nad tym do porządku dziennego. Przy Atkinsonie może być wyższy cholesterol (czyli na minus), a przy wegetariańskiej np. niższa hemoglobina (choć nie koniecznie).

Czyli, że dieta ma wpływ na wyniki, ale napewno nie na przyjęte normy.
 
 
 
Ndal 


Pomogła: 86 razy
Wiek: 58
Posty: 5079
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2006-07-19, 12:01   

Maw - proszę Cie nie myl 2 rzeczy:

Normy, a właściwie wyniki zawierające się w podawanych widełkach świadczą o stanie fizycznym psa. Każde odchylenie się wyników poza normę jest wskazaniem do dalszych badań lub zmiany sposobu żywienia lub w oststecznoćci leczenia.

Jeśli pies ma np anemię to oczywiście na jej wystąpienie może mieć wpływ żywienie ale nie można powiedzieć że wolno mu mieć anemie bo jest inaczej żywiony ;)

Natomiast co do innych norm w starych książkach - to po pierwsze zmieniły sie jednostki w jakich się wyraża niektóre wyniki badań i na te jednostki trzeba zwracac uwage a poza tym nauka też idzie do przodu. Odnosząc się do wyników badań ludzi jeszcze ze 20 lat temu uważano że ciśnienie 150/100 za jeszcze dobre dla ludzi koło 50-tki a teraz uwazane to jest już za kwalifikujące się do leczenia i nie ma to nic wspólnego z tym co człowiek je, a z tym co medycyna już umie leczyć i co w wyniku badań uwaza juz za powodujące zwiększenie ryzyka zatoru
 
 
maw 



Mój labrador: Moli
Pomogła: 5 razy
Posty: 552
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2006-07-19, 15:12   

Agata napisał/a:


Czyli, że dieta ma wpływ na wyniki, ale napewno nie na przyjęte normy.


jak najbardziej jest to dla mnie zrozumiale. moze sie zle wyrazilam...sorry za zamieszanie.

Mnie niepokoi fakt, ze to co wydaje sie bardzo dobrymi wynikami moze nie do konca jest takie doskonale...nie wiem jak to dokladnie opisac....

moze sie myle, ale jesli sa np.ludzie- tak jak pisalas wegetarianie to jesli zestawimy x wynikow to one beda (nie mowie o skrajnych przypadkach) bardzo do siebie podobne i bedzie mozna ustalic "jakąc srenią"- widełki i tak samo bedzie dla ludzi, ktorzy jedza inaczej, ale tu te widelki powinny byc inne...- oczywiscie moge robic jakis blad logiczny...

czy istnieje mozliwośc zrobienia na portalu jakiegos zestawienia z wynikami badan z opisem np. wieku i innych waznych informacji? nie wiem czy jeszcze komus to do czegos byloby potrzebne, dla mnie cenne ;-)


chyba nie ma sensu dalej kontynuowac tematu..zreszta w piatek jade na wakacje ;-) , wiec i tak szybko nic nie znajde

[ Dodano: 2006-07-19, 15:18 ]
Ndal napisał/a:


Jeśli pies ma np anemię to oczywiście na jej wystąpienie może mieć wpływ żywienie ale nie można powiedzieć że wolno mu mieć anemie bo jest inaczej żywiony ;)


absolutnie sie zgadzam.

ja nie chce nic udawadniac..ja tylko pytam, dla mnie nie wszystko jest takie oczywiste i jednoznaczne. Mam wysoki poziom ignorancji na tak zwane oczywistości (np jak mi sie mowi, ze 7 letni pies to senior) a psy(labki) zyja 10max 12 lat...ale to tak na marginesie (bo ja chcialabym, zeby dluzej :confused: )
 
 
Ndal 


Pomogła: 86 razy
Wiek: 58
Posty: 5079
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2006-07-19, 21:52   

maw napisał/a:
bo ja chcialabym, zeby dluzej


Nie tylko Ty i niektóre żyją dłużej :)
 
 
gosiak 


Mój labrador: Leo
Pomogła: 6 razy
Posty: 2949
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2008-08-13, 13:38   

odgrzewam temat :) dzisiaj odebrałam Leeowe wyniki krwi i zanim pójdę z nimi do weta (czekam jeszcze na wyniki wymazu z ucha) chciałabym podpytac Was o zdanie (mnie kilka spraw zaniepokoiło, bo niektóre są ponad normę).
oto wyniki:
Erytrocyty 6.9
Hemoglobina 17.3
Hemokratyt 46.60
MCV 67.50
MCH 25.10
MCHC 37.10
Leukocyty 9.20
Limfocyty 33
Monocyty 3
Kwasochłonne 2
Segmenty 54
Płytki Krwi 229
ALAT 44
AspAT 31
AP 33
Glukoza 91
Kreatynina 1.00
Mocznik 25.70
Albuminy 4,50
Białko 7.0

czy wiecie - może macie jakieś doświadczenia, dlaczego w/w są podwyższone?
 
 
 
Ndal 


Pomogła: 86 razy
Wiek: 58
Posty: 5079
Skąd: z nikąd
Wysłany: 2008-08-13, 17:06   

mnie coś "dzwoni" że podwyższone leukocyty to może być objaw stanu zapalnego w organiźmie

Czy sprawdziłaś czy jednostki sa zgodne z podawanymi we wzorcu ? Różne laboratoria stosuja różne jednostki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Napisz do nas · Statystyki · Reklama

Kontakt z Labradory.info: poczta elektroniczna.
© 2004-2010 Labradory.info Wszelkie prawa zastrzeżone.


REKLAMA