Forum Album Sklep
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  ProfilProfil
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Smaczaki - przysmaki dla psa Pomagam.pl - Pomagamy w potrzebie Zwierzakowo - Internetowy Sklep Zoologiczny Labradory - na dobre stawy

Poprzedni temat «» Następny temat
Ostry portret i maksymalnie rozmyte tło.
Autor Wiadomość
agazoom 

Pomogła: 24 razy
Ostrzeżeń:
 4/3/6
Wysłany: 2010-09-12, 17:38   Ostry portret i maksymalnie rozmyte tło.

Jestem fotograficznym "lajkonikiem" i proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak osiągnąć efekt ostrego portretu z rozmytym tłem używając aparatu Nikon D80 z obiektywem 18-55mm.

gregory23 

Mój labrador: Max
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2010-09-12, 19:02   Re: Ostry portret i maksymalnie rozmyte tło.

agazoom napisał/a:
Jestem fotograficznym "lajkonikiem" i proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak osiągnąć efekt ostrego portretu z rozmytym tłem używając aparatu Nikon D80 z obiektywem 18-55mm.

Mniemam że obsługę aparatu umiesz w podstawowym zakresie.
A więc ustawiamy aparat na funkcji "M" (manualne ustawienie aparatu), później patrzysz jaki masz najmniejszy parametr F (przesłona).
Przyjmujemy że w tym obiektywie ja 55mm F = 5.6 (to jest przypuszczenie bo nie wiem jaki dokładnie jest i trzeba sobie przełożyć to na odczytanie parametru z obiektywu gdzie pownien być zapis 1:3.4-5.6) Jak jest identyczny z tym co napisałem to na 55mm minimalna przesłona z jaka możemy ustawić obiektyw to F=5.6)
Ustawiasz sobie obiektyw na najmniejsza przesłonę jaka uzyskasz (5.6),
później czas naświetlania taki jaki będzie odpowiedni do zastanych warunków i i najlepiej ustawiasz żeby AF działał punktowo (te punkciki co się pojawiają po naciśnięciu spustu żeby tylko środkowy się pojawiał)
Ustawiasz modelkę od siebie w odległości jaka Ciebie interesuje w zależności czy to ma byc całościowy portret czy tzw popiersie i robisz zdjęcie.

[ Dodano: 2010-09-12, 19:09 ]
Uzyskasz taki efekt: